14 May, 2014

Basic hands-On Offerings in Science and Technology (BOOST) untuk Ibu Bapa

Ibu bapa dan penjaga yang berkebolehan menarik minat anak-anak terhadap mata pelajaran yang dipelajarinya amatlah penting. Walau bagaimanapun, ramai di antara kita yang kurang mahir mengenai topik-topik di dalam bidang sains dan teknologi. Apatah lagi dengan kesibukan masa bekerja ibu bapa maka peranan untuk memupuk minat anak-anak di dalam bidang kritikal ini kian menghakis.

Oleh sebab itu, program BOOST atau dikenali sebagai Basic hands-On Offerings in Science and Technology (for parents) diperkenalkan oleh Kumpulan Sokongan Ibu Bapa (KSIB) PIBG SKTPP2.

Program BOOST ini akan memperkenalkan kepada ibu bapa mengenai kaedah-kaedah dan kefahaman tentang fenomena semulajadi alam sekeliling dan ciptaan manusia yang bersangkut-paut dengan sains dan teknologi.

Ibu bapa akan didedahkan kepada alatan ringkas dan mudah didapati di dalam kehidupan seharian bagi meneroka keajaiban sains dan teknologi secara santai dan seronok. Secara tidak langsung, aktiviti secara interaktif ini akan membuatkan ibu bapa bertambah yakin untuk membimbing dan mendorong anak-anak mereka di dalam mata pelajaran kritikal seperti sains dan matematik.

Siri pertama BOOST akan diadakan seperti berikut:

Tarikh: 17 Mei 2014 (Sabtu)
Masa: 10.00 pagi hingga 11.00 pagi
Tempat: Bilik Mesyuarat SKTPP2


Tempat adalah terhad. Sila berhubung terus dengan En Mohd Faiz Mat Isa, 019-2104341, bagi mengesahkan penyertaan. Bayaran RM10 dibuat semasa aktiviti.

No comments: